Doorgaan naar hoofdcontent

Ptt post-werktas

Na de zomervakantie wacht er een nieuwe uitdaging op mij. Niet alleen een nieuwe baan, maar ook een nieuw vervoermiddel er naar toe. Aangezien mijn nieuwe werkplek dichtbij het station ligt, ga ik straks met de trein naar het werk i.p.v. de auto. Een schoudertas is dan natuurlijk niet de meest praktische tas ... ;-) ... ahum ... 

Aangezien ik voor "alles" een tas heb (een tas om mee de stad in te gaan, een klein schoudertasje, een royale tas om veel mee te nemen, een werktas, rugtas om mee te wandelen en ...) was het de hoogste tijd voor een nieuwe werktas!


Misschien is het wel een keer leuk om wat tassen te showen op mijn blog, want de meesten zijn zelfgemaakt! Tassen maken is echt één van mijn favoriete naaiklusjes. In het maken van een tas kan ik heel veel creativiteit stoppen. Heerlijk om te doen!

Bij Dinie Kleine kocht ik "ptt post"-stof, een rood ruitje voor binnenin, rood koord en blauw molentjeslint. 

Ik gebruikte het model "Huckepack" van Farbenmix, omdat ik dit zo'n leuk model vind. Echter te klein als werktas voor mij, dus vergrootte ik het patroon 1,5 keer. 

De tas sluit met een sluitlus. Mooi sierlijk, maar de tas is dan wel vrij open, dus maakte ik een extra sluiting met stof en koord.


Bij gebrek aan "tassentussenstof" (deze verkopen ze op het Stoffenspektakel op de kraam met het tassenzeil) gebruikte ik een stukje molton tussen de buitenstof en voering om de tas mooi in model te houden en stevigheid te geven.

Binnenin zitten handige vakjes voor sleutels, portemonnee en telefoon. 


En genoeg ruimte voor een map met papperassen, broodtrommel en agenda.


Het enige dat nog ontbreekt zijn 2 klemgespen voor de schouderbanden. Deze had de fourniturenwinkel in ons dorp niet in het assortiment. Daar ga ik van de week nog even naar op zoek.

Ik heb er zin in om met mijn tas op pad te gaan! 


(En het grappige is dat deze stof een leuke knipoog is naar het bijbaantje dat ik in mijn studietijd had.)

Reacties

  1. Je tas is super!!
    Goed idee om al je tassen te showen op je blog,
    ik zie je telkens met een andere tas bij ons in de winkel :)
    Wens je veel succes en plezier in je nieuwe baan en tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor Ilse!
    Een 'must-have' voor elke (ex)postbode ;)
    Wat ben je toch super creatief.
    Lfs,
    Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de tas super mooi geworden.
    Van de week nog een lap en een paar dagen later al een pronkstuk.
    Met zo'n exmplaar ga je met plezier je nieuwe baan tegemoet. Succes!!!!

    je trouwe volger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor Ilse, geweldige tas heb je gemaakt, jammer genoeg zijn we elkaar nog nooit tegen gekomen bij Dini Kleine. Ik heb deze week een heel mooi jurkje genaaid voor mijzelf. Met kleine stapjes begin ik weer aan mijn grote hobby... Hoop nog wel dat ik je weer eens zie,(en dan onder andere omstandigheden voor mij) we hadden altijd een leuk contact. Heel veel succes met je nieuwe baan..
    Lieve groet Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om wat van jou te horen! Ik wens je heel veel goede, kleine stapjes toe, want vele kleine stapjes maken ook een lange reis! Een reis om weg naar mooi genaaide dingen. Ik hoop dat je weer kunt genieten van je grote hobby.
      Ook ik hoop je graag nog eens te zien. Als jouw huidige e-mailadres nog werkt, stuur ik jou mijn e-mailadres wel even. Je weet maar nooit!
      Heel veel goeds gewenst en groetjes!

      Verwijderen
    2. PS: Een reis om weg = natuurlijk: Een reis op weg ...

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie!
      Wat is de wereld toch klein, hè?
      Jij woont iets dichterbij Dinie Kleine dan ik, maar wie weet komen we elkaar eens tegen tussen de stofjes ...

      Groetjes uit IJsselmuiden

      Verwijderen
  6. Wauw! Wat een gave tas :-) Super mooi gemaakt!!
    Naar welke nieuwe baan gaat hij mee? Groetjes Daphne (postparels)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je hier een berichtje achterlaat. Dank je wel.
      Ik ben adjunct-directeur op een school voor speciaal basisonderwijs.
      Groetjes!

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!